.

شانه و برس هم دو ابزار بسیار مهم برای آرایش مو هستند که جایگاه ثابتی در میان لوازم آرایش مو دارند. این ابزار در میان لوازم آرایشگرها تعداد و تنوع بیشتری دارد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که زیاد به موهای خود می‌رسید، پیشنهاد می‌کنیم مدل‌های مختلف این ابزار را تهیه کنید تا همیشه موهای خوش حالت و زیبایی داشته باشید.

چند نکته برای انتخاب شانه و برس

فاکتور مهم در انتخاب برس متناسب با ضخامت موها، جنس و ضخامت دندانه‌هاست. اگر موهایتان پرپشت است یا تارهای نسبتا ضخیمی دارید، برس‌های تخت با فرم بیضی به دلیل شکل بدنه‌شان به خوبی در دست قرار میگیرند . و در هنگام استفاده، به راحتی در میان تارهای مو حرکت داد می‌شوند. برس‌هایی که دندانه‌های نازک با جنس پلاستیکی دارند، برای موهای ضخیم پیشنهاد می‌شوند. خوب است بدانید اگر در فاصله بین بدنه و دندانه‌ها، یک بالشتک پلاستیکی منفذ دار وجود داشته باشد شانه زدن موهای پرپشت که حجم قابل توجهی دارند، راحت‌تر می‌شود
اگر موهای نازکی دارید و همواره در مرتب کردن آن‌، نگران کشیدگی و ریزش موهایتان هستید و یا استرس گره خوردن آن‌‌ها را دارید، نگران نباشید. چرا که ابزار بسیار خوبی مخصوص موهای نازک و حجم در بازار موجود هستند که می‌توانید، نمونه‌های آن را در میان برندهای مختلف ببینید.
برای آرایش موهای فر، بایستی برسی را انتخاب کنید که هم ظاهری مرتب ایجاد کند و هم حالت فر آن‌ها باز نکند. علاوه بر این زمان کمتری از شما برای مرتب کردن بگیرد. برس‌های چوبی با دندانه‌های درشت چوبی، در سایزهای کوچک و بزرگ، بهترین انتخاب برای موهای فر هستند.
در ساختار این لوازم تلاش کردند . دندانه‌هایی نازک با فاصله مناسب طراحی شود تا تارهای نازک مو، بدون کوچک‌ترین گره خوردگی، به راحتی از میان این دندانه ها عبور کنند. دسته کوتاه این برس‌ها به استفاده آسان‌تر آن‌ها کمک می‌کند.