لایه برداری و شستشو ی صحیح پوست از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا باعث درمان لک و تیرگی پوست، درمان جوش و آکنه، درمان جای جوش، از بین بردن اسکار آکنه و لک جوش، کوچک کردن منافذ پوست و در نهایت درمان چین و چروک و تحریک تولید کلاژن در پوست میشود. استفاده از فیس واش و اسکراب ساده ترین روش های لایه برداری و شستشوی پوست است

لایه بردارو شستشوی چه خواصی برای پوست دارد؟

  • این اقدام پوست به شکل موثری باعث درخشندگی و بهبود تاثیرات محصولات مراقبت از پوست می‌شود. چرا که با از بین رفتن سلول‌های مرده، کرم‌ها و سایر محصولات موضعی مراقبتی بهتر جذب پوست می‌شوند.
  • لایه برداری منظم می‌تواند باعث پیشگیری از انسداد منافذ پوستی و کاهش آکنه‌ها و جوش‌ها شود.
  • لایه برداری در بلند مدت می‌تواند تولیدات کلاژن پوست را افزایش دهد. کلاژن عامل اصلی زیبایی، درخشش و جوانی پوست شما است. افزایش این پروتئین باعث بهبود انعطاف‌پذیری پوست و کاهش خطوط ظریف پوستی و افتادگی پوست می‌شود.
  • حذف سلول‌های مرده پوست
  • بهبود گردش خون و که با افزایش گردش خون پوست روشن‌تر می‌شود.
  • امکان جذب بهتر مرطوب‌کننده‌ها و سرم‌ها

لایه برداری و شستشوی فیزیکی پوست

در هرگونه محصول یا روشی که با اسکراب دستی یا مالش لایه برداری انجام شود، به آن لایه برداری فیزیکی می‌گویند. احتمالا شما از روش‌های لایه برداری فیزیکی بدون اطلاع استفاده کرده‌اید. استفاده از لیف یا سفیدآب در حمام یکی از همین روش‌ها محسوب می‌شود. بزرگترین مزیت این روش سهولت انجام آن است.

لایه برداری شیمیایی پوست

در این روش از مواد شیمیایی مختلف از جمله اسیدهیدروکسی، رتینول و آنزیم‌ها استفاده می‌شود. درست است، که لایه برداری فیزیکی به درخشندگی پوست کمک می‌کند، اما تاثیر آن به اندازه لایه بردار‌های شیمیایی نیست

لایه برداری پوست با دستگاه لیزر

لیزر درمانی و لایه برداری پوست باعث رفع چین و چروک، لک پوستی و آکنه می‌شود. پرتوهای کوتاه و متمرکز انرژی لیزر لایه‌های سطحی پوست را از بین برده و ناهمواری پوست را برطرف می‌کند. به این روش لیزابریژن نیز گفته می‌شود. اگر در اطراف چشم، دهان و پیشانی چین و چروک داشته یا بعد از انجام لیفت صورت به نتیجه دلخواه نرسیده‌اید، استفاده از لیزر برای لایه برداری بسیار مناسب است.