مانیکور و پدیکور

انجام مانیکور و پدیکور در خانه کار بسیار ضروری‌ای به نظر می‌رسد . زیرا دست‌ها و پاها، بعد از صورت و موها بیشترین نمود زیبایی و تصویری را در بدن ما دارند. اما بسیار پرکار و سخت‌کوش هم هستند، بنابراین رسیدگی به زیبایی آن‌ها، تاثیر زیادی در رفع خستگی و مداومت زیبایی‌شان دارد.

شناخت ابزار مخصوص مانیکور و پدیکور، سهم زیادی در داشتن دست‌ها و پاهایی زیبا دارد . زیرا در این صورت، هر کسی می‌تواند ناخن‌ها را خودش در خانه مانیکور و پدیکور کند و در ضمن هزینه زیادی هم ندارد. ضمنا لازم است که بدانید به مرتب کردن ناخن دست‌ها مانیکور و به مرتب کردن ناخن پاها پدیکور میگویند

بطور کلی ابزارهای ضروری در یک ست مانیکور و پدیکور عبارتند از:

قیچی و ناخن گیر: این دو وسیله معمولا در تمام خانه ها و ست ابزار ناخن وجود دارند. و کاربردی اصلی آنها کوتاه کردن و خوش فرم کردن ناخن ها می باشد.

سوهان ناخن: از این ابزار برای فرم دهی به ناخن ها استفاده می شود، و هر معمولا جزء ابزارهایی است که هر خانمی استفاده از آن را باید بلد باشد. معمولا هر سوهان دارای دو سمت است که یک سمت از آن نسبتا صاف و نرم است . که برای صاف و صیقلی کردن ناخن استفاده می شود. اما سمت دیگر معمولا کمی خشن و زبر است.و برای فرم دهی به گوشه ها و همچنین برای فرم دهی شکل کلی ناخن استفاده می شود.

بافر: این وسیله همانند سوهان است و پس از سوهان کردن ناخن ها بافر را روی سطح ناخن ها میکشند . با این کار باعث درخشندگی و یکدست شدن سطح ناخن می ‌شود.

پوشر کوتیکول: از این وسیله برای تمیز کردن و مرتب کردن کوتیکول‌ها، و همچنین حذف پوست اضافه اطراف ناخن، استفاده می شود.

نیپر یا گوشت گیر: این وسیله شبیه به یک قیچی مخصوص است که برای بریدن گوشت و پوست اضافی موجود در اطراف ناخن مورد استفاده قرار می گیرد. (در هنگام کار با این وسیله باید خیلی مراقب باشید تا باعث آسیب به انگشتان و در نتیجه خونریزی نشوید)