کرم مرطوب کننده و آبرسان از جمله محصولاتی هستند که در کیف، محل کار و در هر خانه و خانواده وجود دارد و استفاده می‌شود. این محصولات ابتدایی‌ترین ابزار مراقبت از پوست به شمار می‌آیند. اگرچه آن‌ها می‌توانند پوست را کاملا نرم و لطیف کنند اما قدرت کافی برای به تعویق انداختن فرایند چروک شدن پوست را ندارند. 

اغلب افراد تمام محصولات آبرسان و نرم کننده را در گروه مرطوب‌کننده قرار می‌دهند و آن را به این نام می‌خوانند. اما هریک از این محصولات در جزئیات و فرمولاسیون با یکدیگر متفاوت هستند و متناسب با نوع پوست طراحی و تولید می‌شوند 

مواد تشکیل دهنده ی کرم های مرطوب کننده و نرم کننده

مرطوب کننده ها موادی با پایه روغن هستند که مواد پوشاننده (occlusive) مانند وازلین و روغن های معدنی و همچنین امولینت‌ هایی چون استرها و روغن های گیاهی در برمی‌گیرند. این مواد روی پوست لایه‌ای را تشکیل می‌دهند که مانع از خارج شدن آب می‌شود. آنها همچنین در کاهش خشکی پوست و افزایش لطافت آن نقش مهمی دارند.علاوه بر آن دارای انواع ویتامین و مانند ویتامین E و C است. شما می‌توانید نرم‌کننده را برای انواع پوست خشک، چرب، معمولی و حساس تهیه کنید.

مواد تشکیل دهنده ی کرم های آبرسان

آبرسان ها موادی تحت عنوان humectants (هموکتانت یا جاذب الرطوبه) همانند گلیسیرین و اسید هیالورونیک هستند که آب را از هوا یا پوست شما جذب می‌کنند و بر روی پوست نگاه می‌دارند.کلاژن (collagen) نیز نقش بسیار مهمی در شادابی پوست ایفا می‌کند. معمولا با افزایش سن، تولید کلاژن کاهش پیدا می‌کند و پوست چروک می‌شود. ماده‌ی اصلی به کار رفته در آبرسان پوست را هیدراته کرده و مقدار هیالورونیک اسید در پوست را افزایش می‌دهد. 

خواندن مواد تشکیل دهنده محصولات و تشخیص این مواد بسیار اهمیت دارد، چراکه، مکانیسم عمل متفاوتی دارند. بنابراین، نمونه‌ای را که شما انتخاب می‌کنید می‌تواند پوست شما را سالم‌تر کند یا اینکه سلامت پوست شما را به خطر بیاندازد.