تیغ و ژیلت

تفاوت تیغ و ژیلت چیست؟

تفاوت اصلی آن‌ها در طراحی است و به سر وسیله مربوط است. کاربرد دسته در تیغ و ژیلت یکسان است اما سر ژیلت قابل جداسازی است. در ژیلت‌های جدیدتر، نیاز است فقط سر وسبله را تعویض کنند و نیازی نیست تیغ‌ها به صورت جداگانه تعویض شود.

مزایای ژیلت نسبت به تیغ :سرعت بیش‌تر در اصلاح، نیاز نداشتن به احتیاط و کسب تجربه در اصلاح.

مزایای تیغ نسبت به ژیلت :اصلاح باکیفیت‌تر، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کمک به حفظ محیط زیست.

به تیغ‌های کارتریج دار، ژیلت گفته می‌شود. در تیغ‌های کارتریج‌دار یا همان ژیلت، تعداد زیادی تیغ قرار می‌گیرد و این در حالی است که تیغ‌های ایمن، صرفا یک تیغ دو لبه هستند. ژیلت‌ها این روزها تغییراتی در طراحی داشته‌اند. جهت داشتن اصلاحی بهتر، سر تیغ می‌تواند قابل چرخش باشد.

برای درک بهتر، زین پس به تیغ ایمن با دسته و سر محافظ «تیغ» و به تیغ‌های کارتریج‌دار، «ژیلت» می‌گوییم. تفاوت اصلی این دو، به سر وسیله مربوط است. کاربرد دسته در تیغ و ژیلت یک‌سان است اما سر ژیلت قابل جداسازی است. در ژیلت‌های جدیدتر، نیاز است فقط سر وسبله را تعویض کنند و نیازی نیست تیغ‌ها به صورت جداگانه تعویض شود. در یک اقدام نوآورانه، می‌توان در ژیلت‌ها تعداد زیادی تیغ استفاده کرد. امروزه در سر هر ژیلت می‌توان تا پنج تیغ استفاده کرد. به نظر می‌رسد هر اندازه تعداد تیغ‌ها بالاتر برود، اصلاح باکیفیت‌تر می‌شود.

مزایای ژیلت

اصلاح صورت با وسایل قدیمی و یک تیغ ممکن است باعث بروز قرمزی و خارش غیرضروری روی سطح پوست شود. ایمن بودن ژیلت و خیال راحت شما از بریده نشدن پوست، یکی از اصلی‌ترین مزایای ژیلت است . کاربرد نوآوری‌های اخیر، این‌جا مشخص می‌شود. از دیگر مزایای ژیلت، اصلاح سریع است و اگر وقت ندارید، استفاده از ژیلت می‌تواند راه‌حل خوبی باشد.

مزایای تیغ

در نهایت باید گفت استفاده از تیغ هم مزایای خودش را دارد. خیلی از مردان به استفاده از تیغ عادت کرده‌اند و استفاده از آن را لذت بخش می‌دانند. تیغ‌های ایمن در صورتی که درست مورد استفاده قرار گیرند، باعث می‌شوند پوست کم‌تر تحریک شود و بسیاری اصلاح با این روش را سرگرم کننده می‌دانند. استفاده از تیغ ایمن با خمیر ریش، باعث می‌شود یک لایه برداری ملایم روی پوست صورت شما انجام شود. طراحی تیغ‌های ایمن طوری است که می‌توانید با زاویه مناسب، ریش خود را اصلاح کرده و احتمال تحریک پوستی را به حداقل برسانید.