موها نقش بسیار تاثیرگذاری در زیبایی ظاهری ما دارند. این عضو شگفت انگیز درست همانند دیگر اعضای بدن، مثل قلب، شش ها و ریه نیازمند مراقبت و نگه داری است. همانطور اگر به چشم های خود اهمیت ندهید آن ها را در معرض خطر قرار داده اید ؛ بدون توجه و اهمیت به موها نیز به مرور زمان زیبایی، درخشش، خوش حالتی و حجم بالای آن را از دست خواهید داد. پیشگیری همیشه بهتر از درمان است؛ پس پیش از ایجاد آسیب در موها با استفاده از انواع تقویت کننده مو از موهایتان محافظت کنید.

آسیب به مو ها چه به دلایل داخلی که می تواند کمبود ویتامین باشد و چه از طریق عوامل خارجی که می تواند عوامل محیطی مانند فیلترهای UV، استفاده از رنگ موی نامناسب و … باشد؛ به کمک انواع تقویت کننده ی مو جبران میشود .

اگر بخواهیم محافظت از موها را به چند مرحله تقسیم بندی کنیم، حفظ پاکیزگی موها، در درجه اول قرار می گیرد. شستشوی مرتب موها به وسیله یک شامپوی مناسب می تواند حفظ زیبایی و شادابی موهای ما را بر عهده بگیرد. زیرا با شستشوی موها منافذ کف سر از آلودگی ها و چربی های اضافه پاکسازی می شوند و  به این ترتیب راه های تنفسی باز شده و اکسیژن رسانی به خوبی به ریشه موها انجام خواهد شد.

یکی دیگر از فواید شستشوی مرتب موها، افزایش گردش خون در کف سر است. این فرآیند کمک می کند تا تغذیه به خوبی به بافت سلولی منتقل شده و در نتیجه ریشه موها تقویت شود.
قدم بعدی در محافظت از موها، تقویت آن ها به کمک ترکیبات مغذی است. در این قدم می توان به ماسک ها، ویتامین های به خصوص خوراکی، تونیک رویش مجدد مو و … اشاره کرد. به کمک این مواد می توان لطافت را به موها بازگرداند و مواد مغذی و ویتامین های مانند E، A، زینک، B که مورد نیاز آن هاست را در اختیارشان قرار داد این کار منجر به افزایش حجم موها می شود .
ماسک ها نیز در دو گروه داخل حمام و پس از حمام قرار می گیرند. ماسک مو داخل حمام پس از استفاده نیازمند شستشو بوده و نوع دوم آن ها نیازی به شستشو با آب ندارند. هر دو نوع این محصولات می توانند ساقه موها را تقویت کرده و خوش حالت تر نمایند.
اما یک محصول دیگر نیز وجود دارد که هم بر ریشه موها و هم ساقه آن ها تاثیرگذار است. این دسته از محصولات را تونیک ضد ریزش و یا تونیک رویش مجدد مو می نامند.