لاک ناخن نوعی مادهٔ شیمیایی است که برای زیبایی به ناخن‌های دست یا ناخن‌های پا زده می‌شود. البته گاهی اوقات از لاک برای محافظت از ناخن‌ها استفاده می‌شود. به طور کلی لاک و لاک پاک کن دو جزء جدا نشدنی برای زیبایی ناخن ها هستند

در چند دهه گذشته لاک‌ها به صورت ساده در رنگ‌های مختلف تولید می‌شدند اما امروزه لاک‌های جدید در طرح‌های بسیار متنوع و طیف وسیعی از رنگ‌ها در بازار موجود می‌باشند و پاسخگوی هر نوع سلیقه‌ای هستند.

اگر در انتخاب رنگ لاک، جنس و نوع آن به شکلی صحیح و حرفه‌ای عمل کنید، می‌توانید استایل بسیار جذابی را برای خود طراحی کنید.

پاک‌کننده‌ها

برای پاک‌کردن لاک نیز از محلول‌های مختلفی استفاده می‌گردد که شایع‌ترین آنها عبارت هستند از استون، اتیل استات و ایزوپروپیل الکل. استونیتریل نیز یکی دیگر از این محلول‌های پاک‌کننده است؛

لاک پاک کن چیست؟

در واقع محصولاتی هستند که برای ریمو کردن و پاک کردن لاک ناخن مورد استفاده قرار می گیرند.این محصول به مرور زمان دچار تغییرات زیادی شده اند و امروزه انواع متفاوتی از آن ها در بازار موجود است. درست است که انواع لاک پاک کن های موجود در بازار با هم تفاوت های زیادی دارند، اما با این حال وجه مشترک تمامی آن ها در همان کاربرد قدیمی آن ها یعنی استفاده برای پاک کردن لاک ناخن است.

دسته بندی لاک پاک کن ها بر اساس نوع مصرف

یک دسته بندی دیگری که برای این محصول وجود دارد، تقسیم بندی آن ها بر اساس طریق استفاده کردن از آن ها است. بر این اساس می توان به نمونه های زیر اشاره کرد:

  • پد های پاک کننده لاک
  • شیشه هایی حاوی مایع پاک کننده ی ناخن
  • ابر های حاوی محلول پاک کننده ی ناخن

هر کدام از این نمونه ها به نوبه خود تنوع بالایی در برند، مدل، ترکیبات، کیفیت و قدرت پاک کنندگی دارند و از همه مهم تر این که بر اساس نوع نیاز هر مدل می تواند برای یک مشتری به خصوص مناسب تر باشد.

افزودن برخی از ترکیبات جانبی به لاک پاک کن ها برای بهبود کیفیت آن ها

امروزه برای بهبود کیفیت انواع لاک پاک کن ها، برخی از ترکیبات جانبی را نیز به این محصولات اضافه می کنند. این ترکیبات بیش تر برای کاهش اثرات جانبی استفاده از این محصول، تقویت و حفظ سلامت ناخن و نرمی و عدم خشک شدن ناخن ها به لاک پاک کن ها اضافه می شود.

از جمله این ترکیبات می توان به انواع روغن های تقویتی مانند روغن نارگیل و روغن شی باتر اشاره کرد. روغن بادام را نیز در برخی نمونه ها می توان دید. همچنین افزودن ترکیباتی از جمله انواع ویتامین های مورد نیاز برای رشد و تقویت ناخن مانند ویتامین E و اضافه کردن گلیسیرین نیز در برخی محصولات دیده می شود. ترکیبات دیگری که خصوصا به پد های لاک پاک کن اضافه می شود، انواع اسانس های معطری است که باعث می شود این محصولات بوی خوبی نیز داشته باشند.